strona głównamapa stronykontakt Poznań Radom Gdańsk Łódź

Zapisy

Zapisy na kurs rysunku.


Żeby zapisać się na kurs rysunku w Pracowni Domin wypełnij poniższy formularz.
W rubryce "Uwagi" prosimy o wpisanie jakie są Twoje oczekiwania wobec zajęć oraz jakie masz potrzeby. Pozwoli nam to precyzyjnie dobrać profil zajęć.


Po jego otrzymaniu sprawdzimy dostępność wolnych miejsc w podanych terminach. Potwierdzenie wyślemy w oddzielnym mailu.




Jeżeli wybierasz poziom zaawansowany lub średni napisz na jaki kurs uczęszczałaś / łeś wcześniej. Potrzebne jest to nam do oszacowania co już potrafisz i jakie różnice programowe trzeba będzie przerobić.


Wybierz jaki jest cel Twojej nauki


Jezeli wybierasz opcję inne, napisz proszę jaki:


Wybierz dzień i godziny które pasują ci najbardziej

Poniedziałek 16.00 - 20.00
Poniedziałek 17.00 - 21.00
Wtorek 16.00 - 20.00
Wtorek 17.00 - 21.00
Środa 16.00 - 20.00
Środa 17.00 - 21.00
Czwartek 16.00 - 20.00
Czwartek 17.00 - 21.00
Piatek 16.00 - 20.00
Piatek 17.00 - 21.00
Sobota 9.00 - 13.00
Sobota 13.30 - 17.30
Niedziela 9.00 - 13.00
Niedziela 13.30 - 17.30

Podaj opcjonalnie dni i godziny gdyby nie było miejsc w pierwszym wybranym przez Ciebie terminie- tu możliwość wybrania kilku pozycji

Poniedziałek 16.00 - 20.00
Poniedziałek 17.00 - 21.00
Wtorek 16.00 - 20.00
Wtorek 17.00 - 21.00
Środa 16.00 - 20.00
Środa 17.00 - 21.00
Czwartek 16.00 - 20.00
Czwartek 17.00 - 21.00
Piatek 16.00 - 20.00
Piatek 17.00 - 21.00
Sobota 9.00 - 13.00
Sobota 13.30 - 17.30
Niedziela 9.00 - 13.00
Niedziela 13.30 - 17.30

Czy zamierzasz korzystać z zajęć darmowych?

Tak
Nie







Rozkład grup rysunku  w ciągu tygodnia


Od poniedziałku do piątku zajęcia odbywają się :

  • 16.00-20.00
  • 17.00-21.00
W soboty i niedziele zajęcia są w godzinach

  • 9.00-13.00
  • 13.30-16.30

Przy okazji podajemy rozkład Wolnej Pracowni


Poniedziałek 16.00-20.00 Akwarela - tu szkolimy z malkarstwa tą techniką
Wtorek 16.00 - 20.00 Archimistrz - zajęcia tylko z rysowania architektury
Środa 16.00-20.00 Malarstwo Olejne
Czwartek - Rozwojówka 14.00- 20.00 prowadzona przez szefa pracowni Domin - Wojciecha Domińczaka
Piątek 16.00-20.00 Geometria i Indeks 100 rzeczy które...
Sobota 17.30- 21.30 Próbne egzaminy na architekturę
Niedziela 14.00-17.00 Rozwojówka II - Niedziela Słonecznego Pola

Inne aktywności artystyczne możliwe  w naszej pracowni :


Wykład Dr. Freusa - wybitny historyk sztuki - naukowiec prowadzi swoje autonomiczne zajęcia w Piątki o godzinie 19.00.  Zajęcia podzielone są na 20 wykładów po 2h każdy. Startują w połowie Października a kończą się w połowie marca. Koszt za cały pakiet 20 wykładów to 250 zł (12,5 zł za wykład) Na te zajęcia mogą uczęszczać również osoby spoza naszej pracowni. Choć w pierwszej kolejności przyjmujemy naszych uczniów.

Soczewka - wyjazdy rysunkowo skupieniowe. Trwają od Piątku od 16.00 do Niedzieli do godz. 19.00. Jest forma zajęć prowadzona w miejscowości Soczewka koło Płocka. W ciągu roku mamy cztery takie wyjazdy . Orientacyjny czas "Soczewek" to : 
  1. Jesienna - początek Października
  2. Zimowa - połowa Grudnia
  3. Wiosenna - koniec Marca
  4. Wiosenna II - początek Czerwca
Koszt takiego wyjazdu to 250 zł . Cena obejmuje :
  • zakwaterowanie i wyżywienie
  • transport w obie strony
  • materiały merytoryczne
  • opiekę doświadczonych instruktorów
  • 36 godzin rysowania

Czteropaki akwarelowe z Grzegorzem Wróblem

Są to zajęcia odbywające się w cztery kolejne weekendy. Prowadzi je Grzegorz Wróbel. Ogłaszane są na  Fan Page`ach albo na tej podstronie :

Propozycje kursów akwareli.


Informacja dotycząca grup początkujących :

Początek kursu dla wszystkich jest ten sam. Nie ważne czy rysujesz hobbystycznie czy wybierasz się na architekturę.
Warto jednak w uwagach napisać nam jakie są Twoje oczekiwania wobec zajęć. Dzięki temu dobierzemy taki profil żebyś był zadowolony.

Orientacyjny opis zajęć na kursie rysunku Domin.

Z poniższych podpunktów dowiesz się co robimy na samym początku. Będzie tu opisany program zajęć na trymestrach I-III. Przypominamy, że system zajęć w Dominie oparty jest na kwartałach - po 12 lekcji każdy. U nas nazywanych trymestrami. W ciągu roku szkolnego mam trzy trymestry :

  • Jesienny - trwa on od Września do Listopada. W tym okresie nie wypada wiele świąt. Jedyne, które w tym czasie zawsze jest i przesuwa danej grupie lekcje to 11 Listopada. Tego dnia nie ma żadnych zajęć a pracownia jest zamknięta
  • Zimowy - Trwa on od Grudnia do połowy Marca (a czasami nawet do jego końca) W tym czasie mamy całe bogactwo dni wolnych. Są to Święta Bożego Narodzenia, Ferie międzysemestralne i czasami nawet Święta Wielkanocne. Dlatego ten trymestr trwa najdłużej. W niektórych przypadkach nawet cztery miesiące. Trymestr jest liczony liczbą lekcji a nie miesięcy. Trymestr kończy się wtedy kiedy odbędzie się 12 lekcji.
  • Wiosenny - Trwa on od Marca do Czerwca. W tym czasie najczęściej wypadają Święta Wielkanocne. Od Wielkiego Czwartku do Lanego Poniedziałku zajęć nie ma a pracownia jest zamknięta. Druga przerwa to okres 1-3 maja - w tym czasie pracownia też jest zamknięta. Jeżeli Wielkanoc wypada wcześnie to jeszcze bywa w ciągu Tryemstru Wiosennego - Boże Ciało. Dlatego niektóre grupy kończą rok rysunkowy  w pierwszej połowie Czerwca a inne nawet pod koniec Czerwca.

Podstawy perspektywy - fundamenty.


 Nasz kurs rysunku opiera się na widzeniu przestrzeni i kreatywności. Na pierwszych lekcjach uczymy zasad widzenia i jak przekłada się to na perspektywę. Omawiamy szczegółowo zupełne podstawy. Tak żeby każdy je zrozumiał. Wsparciem tej części zajęć jest wdrożenie indeksów zaliczeniowych. Jest to zestaw prac domowych które trzeba wykonać. Wiele lekcji prowadzimy metodą stopianową. Co daje bardzo dobre efekty nauczania. Już od samego początku nie koncentrujemy się tylko na rysowaniu ale i na zrozumieniu co się rysuje. Model zajęć jest następujący :

  • Prowadzący wyjaśnia na tablicy pierwsze ćwiczenie
  • Uczestnicy podczas nauki rysunku pracują metodą krok po kroku
  • Po wytłumaczeniu zadania nauczyciel podchodzi do każdego ucznia robiąc mu korektę
  • Jeżeli trzeba, cierpliwie powtarza ćwiczenie aż do skutku.
  • Na koniec lekcji zadawana jest praca domowa. Mamy specjalny system dzięki któremu łatwiej jest naszym podopiecznym zmobilizować się do rysowania
  • Na kolejnych zajęciach jest sprawdzane co dany uczeń zrobił. Im więcej zrobi tym więcej czasu prowadzącego ma dla siebie.
  • W ciągu tygodnia funkcjonuje u nas Wolna Pracownia. W tym czasie można przyjść i ćwiczyć pod okiem prowadzącego zagadnienia z ostatniej lekcji. Wolna Pracownia jest wliczona w cenę kursu i nic dodatkowo się nie dopłaca. Ta forma lekcji cieszy się bardzo dużym uznaniem i wiele osób z niej korzysta. Z naszej strony wymaga to odpowiedniej ilości miejsca ale z ty akurat problemu nie mamy.

Rysowanie drzew i przyrody


Już na samym początku kursu mamy ten temat. A to dlatego, że we wrześniu kiedy jest jeszcze ciepło można jeszcze wyjść i porysować zieleń z natury. Pod pojęciem "zieleń" mamy na myśli całość problemów związanych z rysowaniem krajobrazu. A wiec są tu tematy typu "Rysowanie drzewa" jak również "Przestrzeń parku z drzewami i krzewami". Te lekcje szczególnie są przydatne osobom, które wybierają się na Architekturę Krajobrazu SGGW. Warto też zapoznać się z naszymi propozycjami dotyczącymi rysowania w plenerze ( <-- kliknij ten link na niebiesko) Ponad 80% uczestników naszego kursu rysunku zakochuje się w tej metodzie artystycznej. Wiesz ... ciepło, śwież powietrze , piękne widoki-  aż chce się rysować.  Czasami pogoda nie pozwala na rysowanie z natury nawet we Wrześniu dlatego wtedy bazujemy tylko na wykładzie który jest na lekcji.

Światłocień i światło w rysunku


To rozległy temat ale niezwykle ważny. My podchodzimy do niego na dwa sposoby :
  • Światłocień rozumiany w sposób analityczny gdzie rozbijamy go na trzy składowe - cień rzucony i cień własny oraz światło
  • Światłocień artystyczny - czyli bazowanie na tym co widać.
Światłocień analityczny jest trudny. Wymaga od nas dużej wyrozumiałości. A to oznacza, że czasami musimy te zagadnienia tłumaczyć nawet po kilkanaście razy. I robimy to. Wiemy doskonale jak bardzo to właśnie te ćwiczenia rozwijają wyobraźnię przestrzenną. Jesteśmy pewni , że każdego można tego nauczyć. Jedni potrzebują więcej czasu inni mniej. Nie na darmo naszym mottem jest "Każdego nauczymy rysować"  oraz "talent nie istnieje" W tym miejscu znów przychodzi nam metoda stopianowa.
Jeżeli chodzi o światłocień w rozumieniu artystycznym to jest dużo łatwiejszy. Przy tych ćwiczeniach zwracamy uwagę na to jaki światłocień wystąpił. Wtedy go rysujemy. W obrębie pracowni głównie dzieje się to na martwych naturach. Na tych lekcjach po raz pierwszy pojawiają się takie pojęcia jak percepcja i postrzeganie.

Martwa natura - klasyka nauki rysunku.


Na każdym szanującym się kursie rysunku jest ten temat. Rozumienia przestrzeni uczymy tu na bazie obserwacji. Interesuje nas jednak analiza struktur wewnętrznych. Mamy takie zdanie której jest na pierwszy rzut oka nie do przełknięcia - "kształtowanie formy poprzez analizę struktur wewnętrznych. Ale nie stosujemy tego nazewnictwa bo wszyscy by nam uciekli ;)  W skrócie - rysujemy nie tylko to co jest widzialne ale i to co jest z tyłu i zasłonięte. To bardzo rozwija myślenie przestrzenne. Na naszych zajęciach z rysunku jest cała masa dzieci i młodzieży którzy marzą o jakimś kierunku artystycznym powiązanym z czuciem 3D. Są to wszelkiej maści studia architektoniczne i przestrzenne :
  1. Wydziały architektury na politechnice
  2. Wyższe szkoły architektoniczne prywatne ( np. Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania która ma bardzo przyjazny wydział architektury)
  3. Architektura Krajobrazu w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego
  4. Architektura Wnętrz na Akademii Sztuk Pięknych
  5. Wnętrza na Polsko Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych (absolwenci tej uczelni bardzo sobie chwalą te studia)
  6. Wzornictwo Przemysłowe - to jest kierunek który wybitnie potrzebuję widzenia przestrzeni - tam każdy milimetr ma znaczenia
  7. Concept Art - to tu powstają koncepty do gier komputerowych i filmów - liderem w tej branży jest jednak creativity.pl które ma świetne osiągnięcia. Kiedy piszemy ten tekst Oni właśnie pracują nad koncepcją do kolejnej wielkiej produkcji hollywoodzkiej. Świat jeszcze o nich usłyszy !
Rysowanie rzeczy z tyłu i niewidocznych fajnie widać na tych tutorialach rysunkowych do ściągnięcia za darmo - Tutorial do rysowania samochodu. Można zobaczyć na nim, że tylne, czwarte koło jest całkowicie zasłonięte. Rysujący je Grzesiek Korniluk jednak narysował je starannie tak żeby oddać perspektywę. Taka forma nauki pozwala w przyszłości ustawić samochód w dowolnej przestrzeni tak jak my chcemy a nie jak jest na zdjęciu. Osoba, która tylko przerysowuje zdjęcia już sobie z tym nie poradzi.
W programie mamy kilka martwych natur. Na trymestrze jesiennym dbamy przede wszystkim o perspektywę i proporcję. W martwych naturach z trymestru zimowego  oraz wiosennego dochodzą faktury materiałowe.  Uczymy jak oddawać w rysunku : szkło, drewno, draperię , kamień, metal oraz inne.

Użyliśmy tu słowa draperia a to oznacza u nas materiał ułożony w fałdy. Tema, który już od czasu renesansu jest podstawowym w nauce przyszłych twórców.
Podczas uczenia martwych natur oddzielnym zagadnieniem jest mierzenie z natury. Przydaje się ono zarówno w studiu jaki w plenerze.


Bryły platońskie - tylko pięć ale jakże ważne.


Brył platońskich jest tylko pięć. Oto kompletna lista :

  • czworościan foremny - ścianą jest trójką równoboczny
  • sześcian - ściana kwadratowa - żadna inna bryła nie składa się z takich ścian
  • ośmiościan foremny - trójką równoboczny
  • dwunastościan foremny - pięciokąt foremny - najbardziej magiczna ze wszystkich w tym zestawieniu
  • dwudziestościan foremny - trójkąt równoboczny - niby ścian ma więcej niż poprzednik ale rysunkowo jest dużo łatwiejszy
To dwunastościan foremny najbardziej rozwija. Jego ściany to pięciokąty foremne. W połączeniu z kątami między nimi stanowi nie lada wyzwanie. Jak ktoś przejdzie dwunastościan foremny to bardzo rośnie mu wyczucie przestrzeni. Uczymy go taką metodą , żeby każdy go miał.
Niesamowite są zależności pomiędzy tymi bryłami. Tym zajmujemy się jednak już w obrębie zajęć darmowych w naszej pracowni.

Rysowanie postaci ludzkiej.


Żeby rysować postać ludzką nie trzeba mieć podstaw perspektywy. W zasadzie są cztery typy zajęć od których kurs można rozpocząć :

  1. Martwa natura - bo tu perspektywę widać i nie trzeba jej wyjaśniać
  2. Podstawy perspektywy - od tego zaczynamy tradycyjnie
  3. Zieleń i drzewa - bo one też nie potrzebują żadnej wcześniejszej lekcji
  4. Postać ludzka - bo też perspektywa jest tu zbędna.
Postać ludzką rysuje się na początku z natury. I znów tu największą rolę odgrywa obserwacja. No i umiejętność mierzenia - ale to już kursant zna z lekcji wcześniejszych. W obrębie zajęć poznajemy Kanon Polikleta. Warto go znać choć przydaje się on tylko przy postaci stojącej. No i może trochę przy siedzącej.
Twórcy przestrzeni nie potrzebują jednak postaci na dużych formatach tak jak kandydaci na malarstwo czy grafikę. Dla osób zajmujących się szeroko rozumianym designem postać jest potrzebna w głównej mierze jako miara do projektu.
I tak na przykład Wzornictwo Przemysłowe często dodaje dłoń gdy chce pokazać jak zaprojektowany przedmiot działa. Kandydaci na architekturę wrysowują postać jako pokazanie skali.

Oczywiście postać sztalugowa oraz portret też się u nas pojawia ale jako zajęcia fakultatywne.

Nauka rysunku Maszyn i samochodów.


Obie te formy pojawiają się względnie późno bo dopiero od trymestru zimowego. Jest to spowodowane tym, że wymagają już dość znacznych umiejętności. W przypadku samochodów taką główną trudnością jest rysowanie nawarstwiających się elips w kole.  Potem umiejętność pokazania błysku na lakierze. Natomiast prawdziwym wyzwaniem jest rysowanie obłych kształtów samochodów. Dlatego w obrębie tej tematyki mamy dwie lekcje. Na jednej rysujemy samochód stary - bardziej kanciasty.  Na drugiej opływowy gdzie nie ma punktów zaczepień.


Przez wiele lat w Pracowni Domin wykształciliśmy świetny program dzięki zaangażowaniu takich nauczycieli jak : Konrad Kędzierski, Piotr Krzyczkowski czy Artem Trembach.
Na wyższych latach dochodzą jeszcze rysunki maszyn takich jak spychacz, czołg czy samoloty.


Rysowanie architektury - w połączeniu z kursem dla kandydatów na architekturę.


W tej materii bardzo się specjalizujemy. To w końcu na naszym kursie wypracowaliśmy coś co nazywa się Złota Dekada. Przez dziesięć lat to od nas była najlepsza osoba na egzaminie wstępnym na Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej. (Stąd skrót WAPW - bardzo często można go spotkać, co ciekawe studenci i absolwenci potocznie mówią "Wydział" i zawsze na myśli mają Wydział Architkektury)


Już wiele lat temu podstawowym tematem są tzw Jerzmanki. Gotycki kościół ze Śląska. Uczymy go składając z brył prostych. Jest to kulminacja zajęć z perspektywy.


Mamy też rozwinięcie zajęć z rysowania architektury - Archimistrz. Zajęcia te są w ramach Wolnej Pracowni. Na nich wędrujemy z rysunkiem przez epoki i style. Czyli uczeń nie dość że ćwiczy rysunek to jeszcze świadomość jak budowało się w latach ubiegłych.

Jest jeszcze jedna wybitna korzyść tych zajęć poznanie wielu technik. Oto lista wszystkich technik jakich tam uczymy :

  • ołówek

  • mielony grafit - tzw. Wycieruch

  • kredka

  • sangwina

  • węgiel

  • flamaster

  • flamastry w różnych odcieniach

  • cienkopis

  • pióro

  • patyk maczany w tuszu

  • stalówka

  • długopis

  • kawa rozpuszczalna ! - powaga , tym też można rysować

Akwareli w tym spisie nie ma ponieważ używamy jej na dedykowanych tej technice lekcjach.


Próbne egzaminy dla architektury


To właśnie te zajęcia rozróżniają kurs ogólny od kursu na architekturę. Podstawy są podobne.